Emblem

مواد اولیه صنایع لاستیک سازی: (PBR1220_SBR1502_NBR_SBS)

پلی بوتادین رابر PBR PBR_1220 مهمترین کاربرد این محصول در تولید تایر و قطعات لاستیکی می باشد. یکی از نخستین انواع الاستومر یا لاستیک مصنوعی بود که اختراع شد. این پلیمر بسیار به لاستیک طبیعی، یعنی پلی‌ایزوپرن شباهت دارد. یک الاستومر است و این لاستیک برای مصارفی که با دماهای پایین سر و کار دارند، مناسب است. عاج تایرهای اتومبیل اغلب از کوپلیمرهای پلی بوتادینان ساخته می شوند. تسمه ها، شلنگ ها، واشرها و سایر قطعات اتومبیل نیز از پلی بوتادین ساخته می شوند، زیرا نسبت به دیگر پلیمرها در مقابل دماهای پایین مقاومت بهتری از خود نشان می دهد. بسیاری از پلیمرها در نتیجه ی پدیده ای که انتقال شیشه‌ای نامیده می شود، در دماهای پایین شکننده می شوند.

 

لاستیک سختی که پلی استایرن، پلی بوتادین یا لاستیک ، نامیده می شود، یک کوپلیمر حاوی پلی بوتادی ان است. کاربرد لاستیک بوتادین Butadiene Rubber PBR بالا بودن مقاومت سایشی و مقاومت ترک زایی تکانشی  کائوچوی بوتادین  سبب شده است مه در اغلب آمیزه های رویه تایر ازآن استفاده شود بیشترین کاربرد آن در ساخت لاستیک های اتومبیل های سواری، کامیون و اتومبیل های مسابقه است همچنین آج تایر نیز از کوپلیمرهای پلی بوتادین می باشد، در ساخت کفش، تسمه و نوار نقاله، اسفنج های لاستیکی، شیلنگ و واشر، توپ گلف بوتادین رابر استفاده می شود. این پلیمر از لحاظ قیمتی جهت مصارف بالا بردن غلظت در روغن های صنعتی کاربرد دارد.

عمده ترین مصرف این پلیمر جایگزین برای EPDM میباشد جهت ویسکوز کردن روغن های صنعتی کاربرد دارد.

 

استایرن بوتادین رابر (SBR)

پلیمر SBR1502  یک لاستیک مصنوعی حاصل از ترکیب استایرن و بوتادین است. این مواد در مقابل سایش مقاومت خوبی دارند. حدود 50٪ لاستیک اتومبیل ها از انواع مختلف SBR ساخته شده است. نسبت استایرن و بوتادین بر ویژگی های این ترکیب تاثیرگذار است: با داشتن استایرن بالا ، لاستیک سخت ترخواهد بود. این ماده همچنین در کاربردهای ساختمان به عنوان یک ماده آب بندی و اتصال دهنده در پشت رندرها ​​استفاده می شود. استایرن بوتادین رابر می تواند برای مخزن كردن اتاق ها یا سطوح مرطوب نیز استفاده شود، فرآیندی كه در آن لاستیک بر روی كل سطح (گاهی دیوار ، کف و سقف) قرارداده می شود و یك باند مداوم و بدون عیب ضد آب را تشکیل می دهد.