Emblem

روانکار صنعتی چیست؟

 

اگر در صنعتی مشغول به کار هستید که در آن از دستگاه ها و ابزارهای متعددی استفاده می کنید، روانکارها می توانند باعث پیشرفت شما شوند؛ زمانی که ماشین هایتان سالم باشند، کارها سریع تر انجام خواهند شد. پس استفاده از روانکار صنعتی می تواند سبب بهبود عملکرد کسب و کار شما شود. روانکارهای صنعتی در انواع مختلفی تولید می شوند که هر یک از آن ها برای کسب و کاری مناسب است؛ باید در انتخاب روانکار صنعتی دقت کنید؛ زیرا روانکارها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. کاری که یک روانکار صنعتی انجام می دهد این است که اصطکاک بین دو سطح را کاهش یابد. روانکارها دارای وظایف دیگری نیز هستند که به آن ها اشاره خواهیم کرد. با استفاده از روانکارها می توان به سود بسیار زیادی رسید؛ علاوه بر آن می توان از دستگاه ها مدت زمان بیشتری استفاده کرد. در مقاله روانکار صنعتی چیست، قصد داریم به مزایا، انواع، وظایف و ... یک روانکار بپردازیم.

 

روانکار صنعتی و انواع آن

روان کننده ها انواع زیادی دارند که در این بخش به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد؛ روانکارهای صنعتی در دو گروه اصلی روغن و گریس طبقه بندی شده اند. هر کدام از این انواع ویژگی هایی دارند که در این بخش درمورد آن صحبت خواهیم کرد.

 

  1. گریس

همه با نام گریس آشنا هستیم و دست کم یک دفعه نام آن را شنیده ایم؛ وقتی متوجه شدید که یکی از ابزارها نشت کرده است یا در آن مشکلی به وجود آمده است، می توانید از گریس استفاده کنید. این محصول برای روانکاری بسیار عالی است و شما می توانید از آن برای روان کردن تمام قطعات دستگاه ها استفاده کنید، به ویژه برای قطعاتی که نمی توان به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کرد. گریس می تواند باعث کم شدن روغن کاری ماشین ها و ابزارآلات شود.

 

  1. روغن

روغن نیز در جایگاه خود دارای ویژگی های بسیار کاربردی است که می تواند به دستگاه های شما کمک بسیار زیادی کند؛ شما می توانید زمانی از روغن استفاده کنید که ماشین ها نیاز به روانکاری و علاوه بر آن نیاز به خنک شدن دارند. روغن می تواند راحت تر به داخل فلزها وارد شود؛ البته لازم به ذکر است که روغن خیلی سریع تر از باقی روانکارها پاک می شود. روغن ها انواع متفاوتی دارند که هر یک کاربردی دارد؛ در ادامه به ویژگی های انواع روغن ها خواهیم پرداخت.

 

 

  • روغن کمپرسور

این روغن بسیار فوق العاده است و می توان از آن در دماهای بسیار بالا برای کمپرسورهایی مانند کمپرسور هوا استفاده کرد. پایه و اساس کار این نوع روغن جلوگیری از ایجاد رسوب در داخل دستگاه ها است که این ویژگی می تواند کمک بسیار زیادی به کسب و کار شما کند. روانکار صنعتی باید ضد زنگ باشد که روغن کمپرسور نیز این ویژگی را دارد.

 

  • روغن دنده فشار قوی

همان طور که از نام این نوع روغن پیداست، می توان از روغن دنده فشار قوی در تمام صنایع استفاده کرد؛ زیرا می توان از این روغن در دماهای متفاوتی بهره گرفت. این نوع روغن در برخورد با فشارهای بسیار شدید، مقاوم است و می توان از آن استفاده های زیادی برای بهبود کسب و کار انجام داد. روانکار صنعتی می تواند تاثیر بسیار زیادی روی صنایع مختلف داشته باشد.

 

  1. روغن توربین

این روغن یکی از روغن هایی است که باعث خنک و روان شدن توربین های آب، گاز و ... می شود. استفاده از این روغن بسیار ایمن است و شما می توانید از آن در انجام کارهای سخت نیز بهره بگیرید. این روغن از دستگاه های شما دربرابر فشار و دماهای مختلف محافظت خواهد کرد.