Emblem

روغن PAO چیست؟

 پلی آلفا الفین یا PAO(Polyalphaolefin) یکی از رایج ترین روغن های صنعتی پایه اصلی مصنوعی(سنتتیک) مورد استفاده در روغن های صنعتی و خودرویی است.

این یک هیدروکربن مصنوعی (SHC) است که تشکیل دهنده بهترین ساختار هیدروکربن (شاخه ای) موجود در روغن های معدنی است.

 

 خصوصیات پلی آلفا الفین Polyalphaolefin

حاوی ساختارهای حلقوی پیوند دوگانه، گوگرد، اجزای نیتروژن یا هیدروکربنهای مومی نیست. عدم وجود این ساختارها و مواد باعث به وجود آمدن یک روغن پایه بسیار نا قطبی با شاخص ویسکوزیته بالا (تقریبا 130)، روانکاری عالی در دمای پایین و ویژگی های نقطه قطره شدن، پایداری اکسیداسیون خوب و سازگاری با روغن های معدنی، رنگ هایی که معمولا در سیستم روغنهای روغن یافت می شوند. به دلیل ساختار کنترل شده آنها، PAO ها حاوی هیدروکربن های سبک تر و فرار (کوچک) نیستند. این باعث کاهش نوسانات آنها می شود، باعث کاهش انتشار هیدروکربن هیدروژن می شود و نقطه ی فلاش پوینت را افزایش می دهد PAO ها به طور گسترده ای در مایعات خودرو و همچنین روغن های هیدرولیک، دنده و روانکار های بلبرینگ استفاده می شود که در محیط های بسیار سرد یا کاربردهای داغ کار می کنند.

 

لاستیک مصنوعی

یکی از نخستین انواع الاستومر یا لاستیک مصنوعی بود که اختراع شد. این پلیمر بسیار به لاستیک طبیعی، یعنی پلی‌ایزوپرن شباهت دارد. یک الاستومر است و این لاستیک برای مصارفی که با دماهای پایین سر و کار دارند، مناسب است. عاج تایرهای اتومبیل اغلب از کوپلیمرهای پلی بوتادینان ساخته می شوند. تسمه ها، شلنگ ها، واشرها و سایر قطعات اتومبیل نیز از پلی بوتادین ساخته می شوند، زیرا نسبت به دیگر پلیمرها در مقابل دماهای پایین مقاومت بهتری از خود نشان می دهد. بسیاری از پلیمرها در نتیجه ی پدیده ای که انتقال شیشه‌ای نامیده می شود، در دماهای پایین شکننده می شوند. لاستیک سختی که پلی استایرن، پلی بوتادین یا لاستیک ، نامیده می شود، یک کوپلیمر حاوی پلی بوتادی ان است.

جهت نمایش لطفا وارد شوید.

 کاربرد لاستیک بوتادین Butadiene Rubber PBR

بالا بودن مقاومت سایشی و مقاومت ترک زایی تکانشی کائوچوی بوتادین سبب شده است تا در اغلب آمیزه های رویه تایر ازآن استفاده شود. بیشترین کاربرد آن در ساخت لاستیک های اتومبیل های سواری، کامیون و اتومبیل های مسابقه است همچنین آج تایر نیز از کوپلیمرهای پلی بوتادین می باشد، در ساخت کفش، تسمه و نوار نقاله، اسفنج های لاستیکی، شیلنگ و واشر، توپ گلف بوتادین رابر استفاده می شود. این پلیمر از لحاظ قیمتی جهت مصارف بالا بردن غلظت در روغن های صنعتی کاربرد دارد. عمده ترین مصرف این پلیمر جایگزین برای EPDM میباشد جهت ویسکوز کردن روغن های صنعتی کاربرد دارد.

 

بازرگانی اویل پاسارگارد

بازرگانی اویل پاسارگاد با سال ها سابقه در کم ترین زمان ممکن انواع روان کننده ها و مواد اولیه خودرویی و صنعتی را با کیفیت بالا تامین کرده و با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید برای اخذ مشاوره و تهیه مواد با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید. اویل پاسارگاد بهترین ها را به شما ارائه می دهد و یکی از مجموعه های با کیفیت است.

جهت نمایش لطفا وارد شوید.